Friday, June 12, 2009

Kahekümne kolmas nädal ehk usuhullus

Olen nüüd ka uskujaks hakanud. Hiina meditsiini nimelt. Tõsisemate hädadega oleme loomulikult lääne haiglas käinud, eriti kuna kindlustus need käigud katab, kuid suure tõenäosusega oleks abi ka traditsioonilisest ravist saanud.

Minu tee usu juurde algas sellega, et üks eestlasest tuttav rääkis, kuidas ta on siin edukalt lahti saanud õietolmuallergiast ning mõningatest väiksematest probleemidest. Ta on juba nagu heas mõttes polkovniku lesk, otsib aga järjest uusi asju, mida ravida. Ma ei teagi, mille ravi tal praegu pooleli on, oli see siis nikliallergia või midagi muud.

Mõtlesin siis ka, et mis need pisikesed nõelad ja veidi suuremad kupud mulle ikka teevad, eriti kuna kuppe olen kurikuulsa dr Kase käe läbi väiksena juba proovida saanud. Mul nimelt on siin probleemid näonahaga, üsna koledaks on läinud teine. Nüüd olen läbi teinud 3 kuuri ja vaat kus lops, aitabki. Sundisin Kauri ka ravima, mitte küll näonahka, aga tema lõputut väikest köha ja külmetust.

Sain arstiga ka jutu peale, ta seletas mulle veidi seda nõelravi lahti. Ise pole kunagi varem huvi tundnud, kuigi internetis on infot lademetes. Ta siis rääkiski, et lääne meditsiin ravib haiget kohta, kuid hiina meditsiin vaatab keha kui tervikut ja näiteks peavalude puhul ei panda nõelu mitte pähe vaid hoopis jalgadele ja kätele näiteks. Tema sõnul saab hiina meditsiiniga ravida kõike ja noh, selliseid imelugusid olen siin ka siit-sealt kuulnud. Hiinlased ise muide hindavad oma meditsiini kõrgelt ja minu meelest ei ole siin see alternatiivmeditsiinina kirjas nagu meil. Huvi on muidugi suur ka väljastpoolt tulnute seas, ka üks eestlane on siin aastaid õppinud. Praktiseerib ta vist rohkem küll Eestis, eks siin konkurents ka kõvem :). Arst rääkis ka, et nõelravitehnikat on tegelikult kerge õppida. Keeruline on just omandada seoseid, mis punkt mida mõjutab.

Hiinlastelt olen üldse korjanud paar tervisealast nippi, ei tea, kas need meiesuguse rahva peal ka funkavad, aga äkki keegi tahab järgida:
1. Külmetus tungib kehasse naba kaudu, st et naba võiks kogu aeg kaetud olla, eriti lastel.
2. Erinevate toitudega (nn külmad ja soojad, tegemist pole temperatuuriga) saab reguleerida keha sisemist harmooniat.

Selle teise tarkuse korjasime üles kokanduskursuselt, kus Triinuga käisime. Aga kuna mul on plaanis lähiajal (või siis lähema poole aasta sees) üks eraldi toiduteema teha, siis lõpetangi siinkohal. Võib-olla jõuan enne ärasõitu veel midagi üllitada, aga võib-olla ka mitte, kuna paari päeva pärast saabub meile siia üks viieliikmeline bande ning pean veel viimased vajalikud osturallid kohalikku kaubandusvõrku ette võtma. Eestis teen kirjutamisse pausi, kui midagi huvitavat juhtub, siis valgustan teidki, aga muidu head suvepuhkust!

No comments:

Post a Comment